22 Kasım 2007 Perşembe

Neden

Almanya unuttun mu seni sen?
Demokratik insancıldın hani sen!
Hele düşün hatırlarsın dünü sen!
İlk geldiğim zaman bando çaldınız,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

Ne bilirdik, nerden haber aldık biz?
Buraları nasıl gelip bulduk biz?
Gel dediniz, onun için geldik biz,
Dün çağırıp, bugün pişman oldunuz,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

Ne numara yaptım, ne de yılıştım
Bir haftada her işine alıştım,
Çalış dedin en pis işte çalıstım,
Gençlik uçtu, çiçeğimi yoldunuz,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

Önceleri karnın fazla tok idi,
Hem karnın tok hem de işin çok idi,
O zamanlar 'Türk`ten iyi yok' idi,
Düne kadar şekerdiniz, baldınız,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

Kolum gitti, fabrikada çarklara
Asit yaktı, ciğerlerim hep yara
Şimdi dünya benim olsa kaç para!
Midem çürük, yedi yerden deldiniz,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

Bizimkiler zaten bizi sattılar,
İt eniği atar gibi attılar,
Kör olsunlar, size köle ettiler,
Siz de hazır sahipsizce buldunuz
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

Ne umdunuz, ölmemi mi umdunuz?
Dininize gelmemi mi umdunuz,
Yoksa Alman olmamı mı umdunuz
Hep sustunuz, sanki derdin laldınız,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

O da var ha..! Domuz eti yiyen var,
Faşinginde senin gibi giyen var,
Evlâdına 'Hans' adını koyan var.
Biraz gelin, bolca damat aldınız,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

Çok dil bilmem, bakma öyle hor bana!
Çok dil bilsem mebbusluk mu var bana?
Lisan değil, sen işimi sor bana..!
Dil bahane, dili sebeb kıldınız,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

'Entegrasyon' artık bir yana dursun,
O az geldi, 'Asimile' diyorsun,
Bizimkiler hâlâ yatsın uyusun,
Sahibim yok dalga geçip güldünüz,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

Mümkün müdür, Türk kolayca ev bula?
Ev vermezsin, evsizliğin bir belâ,
Versen bile ne banyo var, ne helâ...
'Evdir' diye bizi ahıra saldınız,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

'Yurdum kötü' diyen Türk`ten ne umdun?
Sahte sahte ilticaya göz yumdun.
Nasıl derim sen bu işte masumdun! ?
Siz de bizi Kürt-mürt diye böldünüz,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

Hanginiz 'kim bunlar, neci' dediniz?
Tam aksine 'Azül' cici dediniz,
Çünki, ucuz bir iş gücü dediniz.
Bu sebebten, bu krize daldınız
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

Bugün bakın esrar, satankim?
Miting yapıp, Rus`a alkış tutan kim?
Bozkurtlar mı, düzenine çatan kim?
Ben demiştim, dediğime geldiniz,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

Vize koydun. Vize miydi çaresi?
Vize; bende derin yürek yarası,
Fakat sizin yüzünüzün karası,
Vize koyup, buna rağmen yıldınız,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

Son günlerde bir acaip döndünüz,
Üç-beş Nazi artığına kandınız,
Yoksa bizi Yahudi mi sandınız?
Bize karşı neden kinle doldunuuz?
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

Arif derki; susuyorum kaç oldu,
'Ausländer raus' demek geç oldu,
Benim çocuk kazanmam mı suç oldu?
Çocuğumun hakkına mı kaldınız,
Neden şimdi bana düşman oldunuz?

1 yorum:

Adsız dedi ki...

slm ben kahraman_gelmez@hotmail.com seni cok seviyorum olecek kadar seni dinlemekten hic usanmıyorum ben 1981 bekarım konuşmak istersen 05443253485-05396031512