22 Kasım 2007 Perşembe

Mamak'tan Gelen Mektup - Ozan Arif

Mektubuma başlamadan en önce
Hepinize selam ederim ana.
Evlat değil, size yük oldum anca,
Hakkınızı nasıl öderim ana?

Devletim hainle beni bir tuttu
Mamak 'A Blok'ta bir kolum gitti
Otuz yıl verdiler işkence bitti.
Şimdi sizlersiniz kederim ana.

Vatanıma moskof gelmesin dedim,
Milletim bir Afgan olmasın dedim.
Otuz yılı işte bu yüzden yedim
Böyle imiş benim kaderim ana.

Ana, bana 'oku subay ol' derdin
Nasip değilmiş bak sen de gördün
Af falan çıkar da dönersem bir gün
Köyde davarları güderim ana.

Dün gece rüyamda bilmem ne işti
Bostandaki gölün suları taştı
Babam da bir beyaz ata binmişti
Nasıl, sıhhatte mi pederim ana?

Nişanlımın demek kesildi sözü
Ne yapalım ana bu imiş yazı
Otuz yıl bekler mi hiç elin kızı?
Kız tarafı haklı derim ana.

Dünya-ahiret artık olsun kardeşim
Kız ile avratla kalmadı işim
Bir yüce davaya gönül vermişim
Böyle geldim böyle giderim ana.

Arifim dileğim tek şudur Hakk'tan
Selamınız gelsin yeter uzaktan
Salsalar da beni çıkmam Mamak'tan
İçerde yatarken liderim ana.

Hiç yorum yok: